piątek, 20 listopada 2015

Co mnie inspiruje - OBUDOWA KOMINKA

Obudowa kominka - klasyczny portal

Kominki są nie tylko źródłem ciepła, ale przyciągają także swoim wyglądem. Wprowadzają magiczny nastrój i przywracają dawną tradycję gromadzenia się rodziny i przyjaciół wokół domowego ogniska. Dlatego nie mogę sobie wyobrazić mojego (przyszłego) salonu bez kominka. 
Nie będę pisać o wkładach kominkowych, montażu i o tym dlaczego wybraliśmy kominek bez płaszcza wodnego - tym niech zajmą się mądrzejsi w temacie ;) Ja wiem jak ma wyglądać nasz kominek i wiem tez, że za rozsądne pieniądze możemy mieć kominek jaki sobie upodobałam:

Cudo.

Pewnie każdy z urządzających własne domy/mieszkania przeglądał mnóstwo zdjęć w sieci w poszukiwaniu inspiracji kominkowych. Niestety dla mnie większość (wszystkie?) zdjęcia portali kominkowych, które są dla mnie wzorem, są bardzo drogie i nie zdecydujemy się na tak kosztowny element dekoracyjny (ok 5 - 10 tys a może i więcej).
Może najpierw pokrótce wyjaśnię co to jest ten portal - bo dla mnie kiedyś to był po prostu kominek :)
Kominek składa się z wkładu kominkowego, jego obudowy oraz odpowiedniego komina. Za ciepło odpowiada ten pierwszy element, za estetykę natomiast rodzaj i wygląd obudowy.
Jest wiele rodzajów obudowy kominka: nowoczesne, rustykalne, kaflowe ale moim faworytem jest klasyczny portal kominkowy, zrobiony z marmuru lub innego kamienia. Można powiedzieć, że jest to rama dla wkładu kominkowego/paleniska: 

 
Najbardziej podobają mi się białe portale, dość proste w formie, wewnątrz (naokoło wkładu) również białe lub wyłożone marmurem (jak na pierwszym zdjęciu). Znalazłam jeszcze parę pięknych zdjęć kominkowych, Zostaną tu ku pamięci - ponieważ kwestia decyzji o szczegółach wyglądu i rozmiarze portalu jeszcze przed nami.










żródło: (o ile pod zdjęciem jest inaczej ) Pinterest i Homebook 

Pozdrawiam
InMyStyle

4 komentarze:

  1. Chyba pierwsze zdjęcie podoba mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia. Kocham kominki i jasne przestrzenie. Bardzo w moim guście. Ja chce kominek wybrać tutaj https://manufaktura-kominkow.pl/reda/ ale to za jakiś czas bo dopiero startuje budowa domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. No zdecydowanie trzeba przyznać, że pięknie to wszystko wygląda i jak najbardziej polecam Wam posiadać kominek w swoim wnętrzu. Wydaje mi się, że wielu osobom coś takiego będzie pasowało, a świetnych kominków możecie szukać przy pomocy drzwiczki-kominkowe.pl Zerknijcie sobie na całą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainspirował mnie ostatnio kominek i powiem szczerze, że mam pory dylemat - co wybrać. Wydaje mi się, ze skorzystam sobie z oferty https://ignif.com/ więc i Wy powinniście sobie zerknąć, jeśli zależy Wam na czymś, co będzie pięknie wyglądało i super pasowało.

    OdpowiedzUsuń