sobota, 10 października 2015

Co mnie inspiruje - kuchnia

Kręci się teraz wokół mnie temat kuchni. Każdą wolna chwilę (noc) poświęcam na podpatrywaniu ciekawych inspiracji kuchennych. Ostatnio rozkminiałam jak (i czy w ogóle) zaaranżować półwysep [można poczytać o tym tu - czy w formie przedłużonego blatu (jako półwysep), czy może podwyższonego (jako barek)? jest to nadal dla mnie kwestia otwarta.
Jedynie czego jestem pewna to to, w jakim klimacie chce mieć kuchnie. Uwielbiam kuchnie klasyczne a dokładnie w stylu Modern Classic, bo cóż jest piękniejszego niż klasyka i elegancja  połączona ze świeżością i nowoczesnością.
Jak klasyka to harmonia i tradycja, a jak nowoczesność to komfort wygoda i funkcjonalność. 
Do tego zachowana równowaga w postaci symetrii i "nieprzypadkowości". 
Kolorystyka stonowana czyli biele, beże, odcienie drewna i przede wszystkim różne oblicza szarości.
Połączenie naturalnych materiałów - drewno, kamień, cegła z odrobina srebra/złota.
Oto mój przepis na kuchnie

Ta kuchnia mnie urzekła, swoją prostotą a zarazem pięknem, podoba mi się tu wszytko od przeszklonej wysokiej szafki "stojącej" na blacie, piękny kamienny blat, po tapetę. Jest tu jasno, a zarazem ciepło i elegancko. Klimat tworzy również otoczenie, korytarz drzwi - wszytko jest spójne i tworzy harmonijna całość.  

www.projektmb.pl

www.projektmb.pl
www.projektmb.pl           

I kolejny klasyk, prosty, harmonijny - wszytko tu gra. Jest może odrobinę smutno,ale widać ze tam jeszcze nikt nie mieszka ;)

www.homebook.pl

www.pinterest.pl
www.dekor-zone.net
Piękna kuchnia z jasnym kamiennym blatem, dla mnie coś wspaniałego (i nieosiągalnego) ale pomarzyć warto ;)
www.pinterest.com
www.bbhomeonline.pl

www.www.bbhomeonline.pl
Jest tych zdjęć w sieci multum, w podobnym stylu - choć każda inna. Można patrzeć i podziwiać, a co najważniejsze kilka inspiracji(większość) to polskie wnętrza!  Na prawdę jest skąd czerpać pomysły.
 
 
Pozdrawiam

Biele, beże, ciepłe odcienie brązu i różne oblicza szarości- ulubione barwy tego stylu.

Czytaj więcej na: http://www.homesquare.pl/styl-modern-classic-wnetrzu/
Biele, beże, ciepłe odcienie brązu i różne oblicza szarości- ulubione barwy tego stylu

Czytaj więcej na: http://www.homesquare.pl/styl-modern-classic-wnetrzu/

2 komentarze:

  1. Piękne kuchnie, bardzo w moim stylu. Ta z pierwsze inspiracji bardzo podobna do mojej. Białe szafki, szprosy, czarny kamienny blat, te same płytki z Vives, podkręciłam ją jedynie tapetą w mocnym kolorze i wzorze. Chyba musze koniecznie zrobić wpis o mojej kuchni, uwielbiam ją.

    OdpowiedzUsuń
  2. K o n i e c z n i e, będę czekała i zaglądała - każda wskazówka się przyda. A jeśli powiadasz, że Twoja jest podobna do tej z pierwszego zdj to o b o w i ą z k o w o bo ta kuchnia to moja inspiracja ;)

    OdpowiedzUsuń