czwartek, 3 września 2015

Półwysep w kuchni czyli gdzie przycupnąć na poranną kawę

Półwysep / wyspa w kuchni pełniący rolę baru śniadaniowego
Powoli zaczynam myśleć o kuchni, a dokładnie rozglądać się za inspiracjami i układać w głowie i wirtualnie tę przestrzeń. Ogólny zamysł jest, brakuje za to wielu "szczegółów". Jednym z nich jest zaaranżowanie wyspy - w moim przypadku półwyspu (blat kuchenny ew ściana będzie stykał/-ła się z blatem półwyspu).
Półwysep taki  może stanowić jedną płaszczyznę z blatem kuchennym, czyli mieć wysokość ok. 90 cm lub wybijać się ponad zabudowę szafkową  (ok. 110 cm od podłogi). Jego funkcje w kuchni są różne i bardzo przydatne. Przede wszystkim zastępuje stół - na szybką kawę, poranne śniadanie czy szybkie przekąski w trakcie dnia. Może posłużyć do przyjmowania gości i serwowania przystawek lub drinków. Jako bufet przyda się przy wydawaniu posiłków. Jedno jest pewne - taki barek  będzie stanowił centrum spotkań i integracji. Ponadto lubię sobie czasem przycupnąć podczas np obierania ziemniaków ;)

Na obecną chwilę nie mam koncepcji jak ma wyglądać ta przestrzeń kuchni. Moje zagwozdki dotyczące półwyspu mnożą się wprost proporcjonalnie do obejrzanych inspiracji. Główne pytania dotyczące barku/półwyspu to min:
  • czy półwysep ma jedynie oddzielać kuchnie od salonu i będzie przedłużeniem blatu roboczego w kuchni (tej samej wysokości co balat)
  • czy ma być wyższy (w formie barku) tym samym zasłaniać widok z jadalni do kuchni;
  • czy ma służyć jako barek podczas spotkań (czyli podwyższone krzesła znajda sie po jednej stronie od str salonu z widokiem na kuchnię)
  • czy miejsca siedzące mają być z obydwu stron blatu tworząc mały bufet, gdzie swobodnie bede mogła wypić sobie kawkę z sąsiadką nie zasiadając na sofie, lub będąc w kuchni będę miała oko na dzieci w salonie;
  • czy ma on byc nie zabudowany gdzie pod blatem będzie prześwit tj blat i "noga"
  • czy barek będzie przedłużeniom blatu roboczego kuchni i będzie na tej samej wysokości;
  • czy będzie wyższy/niższy i będzie tworzył część odrębną
  • czy wykończenie "nogi" czyli części prostopadłej do podłogi będzie przedłużeniem blatu i z tego samego materiału/koloru.
  • czy półwysep będzie składał sie z szafek czy będzie to tylkoi wyłącznie miejsce by usiąść.

Potrzebuję jeszcze trochę czasu i trochę inspiracji aby w końcu stworzyć po swojemu półwysep w mojej kuchni.

Poniżej kilka pięknych zdjęć z wyspą/półwyspem o większych gabarytach oraz z szafkami po str kuchni, bardzo podobają mi się boki/zakończenia półwyspu które wyglądają jak fronty szafek:

www.bbhomeonline.pl
www.housebeautiful.com

www.housebeautiful.com
www.homebook.pl

www.homebook.pl

www.homebook.pl

www.homebook.pl 

www.homebook.pl

www.homebook.pl
www.pinterest.com

www.pinterest.com
www.huzz.com

www.homeandgardeningdesignideas.com

Rozważam jeszcze podwyższony blat zintegrowany z niską zabudową kuchenną


www.studiomalina.pl

www.domzpomyslem.pl


m.mamkuchnie.pl  

.
kuchniepotral.pl

www.kuchniestylowe.pl
Jeszcze ażurowy lekki barek/półwysep bez zabudowy w postaci przedłużonego blatu do podłogi lub z nogą/nogami:

.mise.waw.pl

www.huzz.com
www.bbhomeonline.pl

www.domzpomyslem.pl


www.woodweb.pl
troszku tych zdjęć sie uzbierło :)

Pozdrawiam
InMyStyle

6 komentarzy:

  1. Piękne te kuchnie, wszystkie przestronne i ustawne. Zawsze marzyłam o dużej wyspie ze zlewem i może miejscem do siedzenia, wyszło jak zwykle i mam mały barek wystający ponad blat;). Miał służyć do jedzenia szybkich i samotnych posiłków ale okazało się że wolimy jeść przy stole. Na hokerach za to spoczywa zawsze moja torba a na barku jest małe centrum operacyjne naszej małej rodzinki;)
    chyba muszę zrobić post o mojej kuchni
    Pozdrawiam serdecznie
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, zastanawiam się jak będzie służył u nas podwyższony barek, obstawiam, że w podobnych celach ;) a i nie złe miejsce na torebkę - zawsze pod ręką. Kuchnie - marzenia. Czekam wiec na wpis o Twojej kuchni, projekt jeszcze nie gotowy - wiec może przygarnę jakiś pomysł?
    pozdrawiam również Ula

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba kierunek, w którym idziesz ze swoimi projektami, wiesz? :-)
    Ja bardzo nie lubię otwartych kuchni, więc siłą rzeczy u mnie taki barek się nie znalazł,a na poranną kawę przysiadam w salonie, ale muszę przyznać, że niektóre z Twoich inspiracji całkiem przypadły mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuje, cieszy mnie to :) jaki będzie finał tych projektów dopiero się okaże, ale poprzez ten blog i setki inspiracji w sieci wiem, co mnie zachwyca i do czego będę dążyła. Ja mam obecnie odrębne pomieszczenie na kuchnie i z kolei to rozwiązanie się u mnie się nie sprawdza. Zapraszam więc, wpadaj czasem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś i ja się doczekam takiej kuchni z wyspą, podobają mi się takie bardzo. Póki co cieszą mnie mniejsze przyjemności, zakupy do mojej kuchni. Stwierdziłam, że przydałyby mi się dodatkowe szklanki https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-serwowania-napojow/szklanki , tu mam kilka wzorów upatrzonych.

    OdpowiedzUsuń